سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنیک ها و ترفندهای کامپیوتر

براساس مصوبه دولت، وزارت ICT موظف است تا پایان شهریور ماه ‪ ۱۳۸۶‬پورتال واحد دولت الکترونیکی را ایجاد نماید و استانداری‌ها نیز موظفد تا پایان مهر ماه ‪ ۱۳۸۶‬مرکز داده استان را جهت میزبانی اطلاعات دستگاه‌های دولتی استان با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی IT ایجاد کنند، همچنین تمامی دستگاه‌ها موظفند تا پایان مهر ماه ‪ ۸۶‬مرکز تماس با کانال‌های تلفنی، پیام کوتاه و وب ایجاد کنند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از خبرگزاری سلام، الزام دستگاه‌های‌اجرایی دولتی و غیردولتی مبنی بر ارایه خدمات در فضای الکترونیکی از سوی پرویز داودی معاون اول رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.
با تصویب نمایندگان ویژه رئیس جمهور در مورداجرای تبصره ‪ ۱۳‬قانون بودجه، همه دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی موظف‌اند در فضای الکترونیکی به متقاضیان خدمات ارائه دهند.
بر این اساس، همه دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی موظفند تا پایان شهریور ماه ‪ ۱۳۸۶‬تمامی خدماتی را که از طریق جایگاه اینترنتی (وب سایت) ‌خود ارائه می‌دهند، شامل فرم‌ها، فرایندها، شرایط آدرسإها، تعرفه‌های خدمات، نحوه دسترسی و غیره، بطور کامل توصیف ،اطلاع رسانی و به‌روز رسانی کنند.
دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی همچنین موظف شدند تا پایان آبان ماه ‪ ۱۳۸۶‬حداقل ‪ ۲۰‬درصد از خدمات خود را به صورت تعاملی(با قابلیت ردگیری) و تا پایان اسفند ماه ‪ ۱۳۸۶‬حداقل پنج درصد از خدمات خود به صورت تراکنشی(قابلیت اجرای درخواست و دریافت خدمات) در فضای الکترونیکی به متقاضیان ارایه کنند.
براساس این تصمیم، تمامی دستگاه‌های اجرایی دولتی موظفند پروژه‌های نیمه تمام فناوری اطلاعات خود را که مشمول این ماده هستند و تاریخ اتمام آنها منقضی شده است، تا پایان شهریور ماه سال ‪ ۸۶‬به اتمام برسانند.
همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند با هدف کاهش تعداد مراجعات متقاضیان تا اول آذر ماه ‪ ۱۳۸۶‬فرآیندهای کاری خود شامل مقررات، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، رویه‌ها و غیره را به گونه‌ای اصلاح کنند که تعداد مراجعات حضوری برای دریافت هر خدمات حداقل ‪ ۲۰‬درصد کاهش یابد.
بر این اساس به منظور کاهش تقاضای سفر از طریق تجمیع عرضه خدمات و تسهیل دسترسی، دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات موظف شده است شرایطی را فراهم نماید که حداقل ده هزار دفتر پیشخوان خدمات در روستاها و حداقل هشت هزاردفتر پیشخوان خدمات درشهرها با توزیع مناسب(شامل دفاتر موجود ساماندهی شده) صرفا توسط بنگاه‌های متوسط و کوچک بخش غیر دولتی فعال شوند.
همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی، برای ارایه خدمات‌از طریق دفاتر پیشخوان خدمات، صرفا باید از دفاتری که در قالب این ماده فعال می‌شوند استفاده نمایند و اعطای مجوز جدید با ایجاد و گسترش دفاتر با موضوع مشابه ممنوع است و بانک مرکزی موظف است شرایطی فراهم نماید تا دستگاه پذیرنده کارت بانکی در محل تمامی دفاتر پیشخوان خدمات نصب شود.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز موظف است تا پایان شهریور ماه ‪ ۱۳۸۶‬درگاه (پورتال) واحد دولت الکترونیکی را ایجاد نماید و استانداری‌ها نیز موظف شدند تا پایان مهر ماه ‪ ۱۳۸۶‬مرکز داده استان را جهت میزبانی اطلاعات دستگاه‌های دولتی استان با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات ایجاد کنند.
تمامی دستگاه‌ها اجرایی موظفند تا پایان مهر ماه ‪ ۸۶‬مرکز تماس با کانال‌های تلفنی، پیام کوتاه و وب ایجاد کنند.
دستگاه‌های اجرایی باهمکاری بانک‌ها موظف‌اند امکان نصب دستگاه پذیرنده کارت بانکی در محل ادارات را فراهم نمایند تا متقاضیان بتوانند بدون نیاز به مراجع حضوری به بانک‌ها برای انتقال وجوه در فضای الکترونیکی از دستگاه پذیرنده کارت بانکی استفاده نمایند.
بر این اساس بانک مرکزی نیز موظف شده است شرایطی را فراهم سازد که تا پایان شهریور ماه ‪ ۱۳۸۶‬هر متقاضی از طریق دستگاه خودپرداز و یا با مراجعه به یکی از شعب متصل به شبکه شتاب تمامی عملیات دریافت،پرداخت،انتقال وجه، (از و به هر حسابی در هر بانکی) را به صورت بروز انجام دهد این امکان از طریق اینترنت حداکثر تا پایان بهمن ماه ‪ ۸۶‬باید فراهم باشد.
همچنین به منظور کاهش تقاضای سفر، وزارت کشور موظف است با همکاری دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات نسبت به اجرای طرح کارت هوشمند ملی با رویکرد صدور مجوز فعالیت اپراتورهای کارت هوشمند ملی اقدام نماید و تمامی دستگاه‌های اجرایی با رویکرد خرید خدمات از اپراتورهای یاد شده موظفند امکان استفاده از کارت هوشمند ملی در ارایه خدمات الکترونیکی به مردم را فراهم نمایند و همچنین در این راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است زیرساخت‌های لازم را تامین نماید.

منبع WWW.IRITN.COM


ارسال شده در توسط